• Erasmus +


      • CYFROWA SZKOŁA-SZKOŁA PRZYSZŁOŚCI
        Projekt współfinansowany ze srodków Unii Europejskiej w ramach programu „Erasmus+“

        OKRES REALIZACJI:
        01.03.2021 – 28.02.2023

        PARTNERZY:

        • Szkoła Podstawowa Nr 1 w Elblągu,
        • Szkoła Podstawowa Nikola Yonkov Vaptsarov w Berkovitsa (Bułgaria),
        • Szkoła Podstawowa Szobi Fekete Istvan Altalanos Iskola w Szob (Węgry).

         

        GRUPA DOCELOWA (w każdej szkole):

        • 16 uczniów w wieku 7-14 lat,
        • 5 nauczycieli,
        • 5 rodziców/opiekunów.

         

        Cel projektu:

        Celem głównym projektu jest rozwój kształcenia na odległość oraz edukacji cyfrowej w 3 szkołach poprzez podniesienie kompetencji informatycznych u 48 uczniów, doskonalenie kompetencji/ kwalifikacji 15 nauczycieli w zakresie realizacji kształcenia na odległość poprzez wprowadzenie nowych, innowacyjnych form/metod pracy oraz nabycie wiedzy z zakresu wspomagania nauki i prawidłowego rozwoju dziecka u 15 rodziców w okresie 01.03.2021-28.02.2023.

        GŁÓWNE rezultaty PROJEKTU:

        - podniesienie u 48 uczniów kompetencji informatycznych,
        - podniesienie u 48 uczniów wiedzy w zakresie różnych metod uczenia się,
        - podniesienie u 48 uczniów wiedzy w zakresie organizacji samodzielnej pracy i planowania nauki,
        - podniesienie u 48 uczniów świadomości na temat różnorodnych form aktywnego spędzania czasu wolnego,
        - podniesienie u 15 nauczycieli poziomu wiedzy, umiejętności i kompetencji/kwalifikacji w zakresie realizacji kształcenia na odległość,
        - podniesienie u 15 nauczycieli umiejętności wykorzystywania innowacyjnych form/metod pracy w kształceniu na odległość,
        - podniesienie u 15 rodziców wiedzy w zakresie wspomagania nauki i prawidłowego rozwoju dziecka,
        - podniesienie u 15 rodziców wiedzy z zakresie realizacji kształcenia na odległość,
        - zrealizowanie 600g. lokalnych warsztatów z edukacji cyfrowej dla uczniów:

        120g.warsztatów „Kształcenie na odległość, e-nauczanie”
        120g.warsztatów „Zarządzanie czasem podczas zajęć online, planowanie nauki”
        120g.warsztatów „Wykorzystanie narzędzi e-learningowych”
        120g.warsztatów „Indywidualizacja nauczania w edukacji na odległość”
        120g.warsztatów „Metody i techniki efektywnego uczenia się”,

        - przeprowadzenie 120 g .lokalnych szkoleń dla nauczycieli z nowych, innowacyjnych metod pracy w kształceniu na odległość,
        - zrealizowanie 24g. spotkań z rodzicami z zakresu wspomagania nauki i prawidłowego rozwoju dziecka,
        - zorganizowanie 5 akcji tematycznych w ramach warsztatów z edukacji cyfrowej,
        - współpraca między szkołami za pośrednictwem programu e-Twinning,
        - zorganizowanie konferencji podsumowującej realizację projektu,
        - opracowanie „Poradnika- Kształcenie na odległość”.

        Warsztaty Z EDUKACJI CYFROWEJ dla uczniów:

        - warsztaty „Kształcenie na odległość, e-nauczanie”,
        - warsztaty „Zarządzanie czasem podczas zajęć online, planowanie nauki”,
        - warsztaty „Wykorzystanie narzędzi e-learningowych”,
        - warsztaty „Indywidualizacja nauczania w edukacji na odległość”,
        - warsztaty „Metody i techniki efektywnego uczenia się”.

        Celem warsztatów dla uczniów będzie:

        - podniesienie kompetencji informatycznych,
        - podniesienie wiedzy w zakresie różnych metod uczenia się,
        - podniesienie wiedzy w zakresie organizacji samodzielnej pracy i planowania nauki,
        - podniesienie świadomości na temat różnorodnych form aktywnego spędzania czasu wolnego.

        SZKOLENIA DLA NAUCZYCIELI:

        Szkoleniach dla nauczycieli z nowych, innowacyjnych metod pracy w kształceniu na odległość organizowane będą dla nauczycieli, którzy prowadzą warsztaty z edukacji cyfrowej dla uczniów
        w projekcie.

        Celem warsztatów dla nauczycieli będzie:

        - podniesienie poziomu wiedzy, umiejętności i kompetencji/kwalifikacji w zakresie realizacji kształcenia na odległość,
        - podniesienie umiejętności wykorzystywania innowacyjnych form/metod pracy w kształceniu na odległość, w tym opracowania „Poradnika- Kształcenie na odległość”.

        SPOTKANIA DLA RODZICÓW:

        Spotkania z zakresu wspomagania nauki i prawidłowego rozwoju dziecka prowadzone będą dla rodziców uczniów biorących udział w projekcie.

        Celem spotkań dla rodziców będzie:

        - podniesienie wiedzy w zakresie wspomagania nauki i prawidłowego rozwoju dziecka,
        - podniesienie wiedzy w zakresie realizacji kształcenia na odległość.

        REKRUTACJA:

        Termin: 19.04.2021-30.04.2021

        - 16 uczniów w wieku 7-14 lat
        - 5 nauczycieli
        - 5 rodziców/opiekunów

        Kryteria:

        UCZNIOWIE:

        Formalne:

        - uczęszczanie do szkoły biorącej udział w projekcie,

        Punktowe:

        - niska średnia ocen za poprzedni rok szkolny (poniżej 3.0-5pkt,poniżej 4.0-3 pkt., poniżej 5.0-2 pkt., poniżej 6.0-1 pkt.)
        - trudna sytuacja ekonomiczna (ośw.rodzica-5 pkt.),
        - uczęszczanie do szkolnej świetlicy środowiskowej (5 pkt.),
        - ocena z j. ang.(im wyższa tym wyższy pkt 1-6 pkt.),
        - ograniczone umiejętności społeczne (opinia pedagoga-5pkt.),
        - niepełnosprawność (orzeczenie-2pkt.).

        NAUCZYCIELE:

        Formalne:

        - zatrudnienie w szkole biorącej udział w projekcie.

        Punktowe:

        - dodatkowe kwalifikacje z zakresu informatyki lub kierunków pokrewnych (dokumenty-5 pkt.).
        - deklaracja prowadzenia warsztatów z edukacji cyfrowej w projekcie (ośw.-5 pkt.),
        - zaangażowanie w przygotowanie projektu (ośw.-5 pkt.).
        - znajomość j. angielskiego (ośw.-5 pkt.).

        RODZICE:

        Formalne:

        - rodzic ucznia biorącego udział w projekcie.

        Punktowe:

        - korzystanie z pomocy społecznej (ośw.-5 pkt.),
        - ograniczone umiejętności wychowawcze/społeczne (ośw.-5 pkt.).

        Do pobrania:


        "POWIEDZ NIE"Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach programu „Erasmus+“

        OKRES REALIZACJI: 01.09.2020 – 31.08.2022

        PARTNERZY:

        • Szkoła Podstawowa Nr 1 w Elblągu,
        • Základná škola s VJM – Alapiskola w Moča, Słowacja.

        GRUPA DOCELOWA:

        • 16 uczniów w wieku 7-14 lat,
        • 4 nauczycieli,
        • 5 rodziców/opiekunów.

        Cel projektu:

           Celem głównym projektu jest podniesienie kompetencji kluczowych- społecznych u 32 uczniów poprzez organizację warsztatów profilaktycznych, doskonalenie kompetencji/kwalifikacji 8 nauczycieli w zakresie zapobiegania negatywnym zjawiskom występującym w środowisku szkolnym poprzez wprowadzenie nowych, innowacyjnych form/metod pracy profilaktycznej z uczniem trudnym oraz nabycie wiedzy z zakresu wspomagania prawidłowego rozwoju dziecka u 10 rodziców w okresie 01.09.2020-31.08.2022.

        Rezultaty:

        • podniesienie u 32 uczniów kompetencji kluczowych- społecznych,
        • podniesienie u 32 uczniów wiedzy w zakresie uzależnień,  w tym papierosów, alkoholu i narkotyków,
        • podniesienie u 32 uczniów wiedzy na temat zdrowego trybu życia i wpływu używek na rozwój psychofizyczny,
        • podniesienie u 32 uczniów wiedzy w zakresie zapobiegania przemocy, agresji, niewłaściwego zachowania oraz odpowiedniego reagowania w sytuacjach trudnych,
        • podniesienie u 32 uczniów świadomości na temat różnorodnych form aktywnego spędzania czasu wolnego,
        • podniesienie u 8 nauczycieli poziomu wiedzy, umiejętności i kompetencji/kwalifikacji do pracy profilaktycznej z uczniem trudnym,
        • podniesienie u 8 nauczycieli umiejętności wykorzystywania w pracy innowacyjnych form/metod pracy, w tym opracowania Szkolnego Programu Profilaktyki,
        • podniesienie u 10 rodziców wiedzy w zakresie wspomagania prawidłowego rozwoju dziecka,
        • podniesienie u 10 rodziców wiedzy z zakresu profilaktyki uzależnień, negatywnych zjawisk społecznych oraz wczesnego rozpoznania problemów u swoich dzieci lub zapobiegania im,
        • zrealizowanie 200g.warsztatów profilaktycznych dla uczniów:
        • 40g. warsztatów „Profilaktyka uzależnień”
        • 40g. warsztatów „Zdrowy tryb życia”
        • 40g.  warsztatów „Stop agresji i przemocy”
        • 40g.warsztatów „Życie w społeczeństwie, uczestnictwo w grupie, aktywne formy spędzania czasu wolnego”
        • 40g.warsztatów „Postrzeganie i rozumienie siebie”,
        • zrealizowanie 40g. warsztatów dla nauczycieli z nowych, innowacyjnych metod pracy profilaktycznej z uczniem trudnym,
        • zrealizowanie 8g. spotkań z rodzicami z zakresu wspomagania prawidłowego rozwoju dziecka,
        • przeprowadzenie 5 akcji tematycznych w ramach warsztatów profilaktycznych,
        • realizacja współpracy między szkołami za pośrednictwem programu e-Twinning,
        • utworzenie szkolnego Zespołu ds. profilaktyki,
        • opracowanie Szkolnego Programu Profilaktyki.

        warsztaty PROFILAKTYCZNE dla uczniów:

        • warsztaty „Profilaktyka uzależnień”,
        • warsztaty „Zdrowy tryb życia”,
        • warsztaty „Stop agresji i przemocy”,
        • warsztaty „Życie w społeczeństwie, uczestnictwo w grupie, aktywne formy spędzania czasu wolnego”,
        • warsztaty „Postrzeganie i rozumienie siebie”
        • warsztaty zagraniczne z rówieśnikami w kraju partnerskim.

        Celem warsztatów dla uczniów będzie:

        • podniesienie kompetencji kluczowych- społecznych,
        • podniesienie wiedzy w zakresie uzależnień,  w tym papierosów, alkoholu i narkotyków,
        • podniesienie wiedzy na temat zdrowego trybu życia i wpływu używek na rozwój psychofizyczny,
        • podniesienie wiedzy w zakresie zapobiegania przemocy, agresji, niewłaściwego zachowania oraz odpowiedniego reagowania w sytuacjach trudnych,
        • podniesienie świadomości na temat różnorodnych form aktywnego spędzania czasu wolnego.

        WARSZTATY DLA NAUCZYCIELI:

        Warsztaty z innowacyjnych metod pracy profilaktycznej z uczniem trudnym organizowane będą dla  nauczycieli, którzy prowadzą warsztaty profilaktyczne dla uczniów w projekcie.

        Celem warsztatów dla nauczycieli będzie:

        • podniesienie wiedzy, umiejętności i kompetencji/kwalifikacji do pracy profilaktycznej z uczniem trudnym,
        • podniesienie umiejętności wykorzystywania w pracy innowacyjnych form/metod pracy, w tym opracowania Szkolnego Programu Profilaktyki,

        SPOTKANIA DLA RODZICÓW:

        Podczas spotkań rodzice zostaną zapoznani z postępami, które poczyniło dziecko, a także uzyskają pomoc pedagoga w rozwiązywaniu trudnych kwestii wychowawczych. Spotkania będą miały także na celu poszerzenie wiedzy rodziców nt. przebiegu procesu wychowawczego, rozwijanie samooceny w zakresie swojego udziału w tym procesie, jak również rozwijanie umiejętności w zakresie prawidłowego stymulowania dziecka.

        Celem spotkań dla rodziców będzie:

        • podniesienie wiedzy w zakresie wspomagania prawidłowego rozwoju dziecka,
        • podniesienie wiedzy z zakresu profilaktyki uzależnień, negatywnych zjawisk społecznych oraz wczesnego rozpoznania problemów u swoich dzieci lub zapobiegania im.

        REKRUTACJA:

        Termin: 18.01.2021 – 29.01.2021

        - 16 uczniów w wieku 7-14 lat
        - 4 nauczycieli
        - 5 rodziców/opiekunów

        Kryteria:

        UCZNIOWIE:

        Formalne:

        - uczęszczanie do szkoły biorącej udział w projekcie.

        Punktowe:

        - uczęszczanie do szkolnej świetlicy środowiskowej (5 pkt.),
        - ocena z zachowania (im niższa tym wyższy pkt. 1-6pkt.),
        - średnia za poprzedni rok szkolny (im niższa tym wyższy pkt. 1-5 pkt.),
        - ocena z j. ang.(im wyższa tym wyższy pkt 1-6 pkt.),
        - korzystanie z pomocy społecznej (ośw.rodzica-5 pkt.),
        - ograniczone umiejętności społeczne (opinia pedagoga-5pkt.),
        - niepełnosprawność (orzeczenie-2pkt.).

        NAUCZYCIELE:

        Formalne:

        - zatrudnienie w szkole biorącej udział w projekcie.

        Punktowe:

        - dodatkowe kwalifikacje z zakresu profilaktyki (dokumenty-5 pkt.).
        - deklaracja prowadzenia warsztatów profilaktycznych w projekcie (ośw.-5 pkt.),
        - zaangażowanie w przygotowanie projektu (ośw.-5 pkt.).
        - znajomość j. angielskiego (ośw.-5 pkt.).

        RODZICE:

        Formalne:

        - rodzic ucznia biorącego udział w projekcie.

        Punktowe:

        - korzystanie z pomocy społecznej (ośw.-5 pkt.).

        Do pobrania:

        1. Zasady rekrutacji
        2. Deklaracja uczestnictwa dla nauczyciela
        3. Deklaracja uczestnictwa dla ucznia
        4. Deklaracja uczestnictwa dla rodzica

        Projekt „WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE” realizowany w ramach programu „ERASMUS+

        Kwota dofinasowania wynosi 35.100,00 EUR (150.803,64 zł)
        Okres realizacji projektu: 01.09.2018 – 31.08.2020

        Ze względu na ograniczenia związane z pandemią Covid-19, przesunięto datę realizacji projektu do 31.08.2021r.

             Celem głównym projektu podniesienie kompetencji kluczowych u 36 uczniów w zakresie porozumiewania się w języku ojczystym poprzez realizację innowacyjnych metod nauczania w ramach warsztatów czytelniczych. Celem projektu jest także podniesienie kompetencji i kwalifikacji u 10 nauczycieli poprzez realizację działań związanych z uczeniem się, nauczaniem i szkoleniami oraz wiedzy i świadomości u 36 rodziców dzieci biorących udział w projekcie w zakresie prawidłowego przebiegu procesu wychowawczego dziecka.

             Oferta pomocy edukacyjnej realizowana w ramach warsztatów czytelniczych skierowana jest przede wszystkim do dzieci, które mają trudności w uczeniu się, znajdują się w sytuacji utrudniającej lub ograniczającej im dostęp do nauki z powodu przeszkód natury ekonomicznej oraz przeszkód społecznych. Zaplanowane działania wynikają z potrzeby społeczności szkolnej i rodzinnej i służą podnoszeniu jakości wczesnej edukacji oraz rozwijaniu kompetencji kluczowych uczniów.
        Służą podnoszeniu jakości wczesnej edukacji oraz rozwijaniu kompetencji kluczowych uczniów. 
        Celem warsztatów czytelniczych jest nabycie przez uczniów kompetencji porozumiewania się w języku ojczystym tak, by każdy uczeń posiadał zdolność wyrażania i interpretowania pojęć, myśli, uczuć, faktów i opinii w mowie i piśmie (rozumienie ze słuchu, mówienie, czytanie i pisanie) oraz językowej interakcji w odpowiedniej i kreatywnej formie w pełnym zakresie kontekstów społecznych i kulturowych – w edukacji i szkoleniu, pracy, domu i czasie wolnym.

        Projekt ma także za zadanie wzmocnić profesjonalny profil nauczycieli zatrudnionych w szkołach uczestniczących w projekcie. Skuteczne nauczanie zależy także od sposobów kierowania uczeniem, metod i form pracy z uczniem. Każda ze stosowanych metod może być skuteczna, jeżeli odpowiada specyficznym potrzebom ucznia. Nauczyciele dzięki pracy wykonywanej w projekcie nabędą dodatkowe umiejętności niezbędne w pracy z dziećmi z zakresu kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów i stosowania innowacyjnych metod i form pracy. Wymiana doświadczeń z nauczycielami ze szkoły partnerskiej pozwoli ponadto na dostrzeżenie konieczność zmiany dotychczasowego indywidualnego i rutynowego działania, które będzie wykonywane sprawniej, bo zostanie warsztatowo opanowane.
        W ramach projektu zostaną opracowane scenariusze/konspekty zajęć czytelniczych kształtujących kompetencje kluczowe uczniów w zakresie porozumiewania się w języku ojczystym, dzięki czemu wzrośnie świadomości uczniów w zakresie oddziaływania języka na innych ludzi oraz potrzebą rozumienia i używania języka w sposób pozytywny i odpowiedzialny społecznie.