• Zasady wydawania dokumentów


        • ZASADY WYDAWANIA LEGITYMACJI SZKOLNYCH, ICH DUPLIKATÓW, DUPLIKATÓW KART ROWEROWYCH I ŚWIADECTW SZKOLNYCH

          Podstawa prawna:
          •    Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. 2020 r. poz. 1546 z późn. zm.);
          •    Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz.U. 2019 poz. 1700 z późn. zm.).
          Dokument reguluje tryb wydawania legitymacji szkolnych, ich duplikatów oraz duplikatów kart rowerowych i świadectw szkolnych. 

          §1
          Legitymacje szkolne

          1. Uczeń przyjęty do szkoły otrzymuje legitymację szkolną. Wypełniana jest ona pismem komputerowym (drukowana na giloszach) lub ręcznym, zgodnie z aktualnie obowiązującym wzorem:
          • MEN-I/1 - dla wszystkich uczniów, z wyjątkiem uczniów niepełnosprawnych;
          • MEN-I/3-N - dla uczniów niepełnosprawnych.  Legitymacja szkolna wydawana jest nieodpłatnie. 
          1. Ważność legitymacji szkolnej potwierdza się w kolejnym roku przez umieszczenie daty ważności i pieczęci okrągłej szkoły podstawowej.
          2. Sekretariat szkoły prowadzi ewidencję wydanych legitymacji szkolnych. Numer legitymacji szkolnej odpowiada kolejnemu numerowi ewidencyjnemu w danym roku kalendarzowym.

          §2
          Wymiana legitymacji szkolnej

          1. W legitymacji szkolnej dla uczniów nie dokonuje się skreśleń i poprawek. Legitymacje szkolne dla uczniów zawierające błędy lub omyłki podlegają wymianie. Nie pobiera się opłaty na sprostowanie w legitymacji szkolnej, dziecka (adresu, nazwiska).
          2. W przypadku stwierdzenia błędu lub zmiany danych osobowych ucznia (imienia, nazwiska, miejsca zamieszkania) rodzice mogą wystąpić do dyrektora szkoły z wnioskiem o wydanie nowej legitymacji.
          3. We wniosku należy podać przyczynę żądania wymiany legitymacji szkolnej.
          4. Do wniosku należy dołączyć: podpisane aktualne zdjęcie, dokument potwierdzający fakt zmiany danych ucznia oraz zwrócić dotychczasową legitymację.
          5. Wzór wniosku o wymianę legitymacji szkolnej stanowi załącznik nr 1 do niniejszego dokumentu.
          6. Za wymianę legitymacji nie pobiera się opłaty.

          § 3
          Zasady wydawania duplikatów legitymacji szkolnej

          1. W przypadku utraty oryginału legitymacji szkolnej rodzice ucznia mogą wystąpić do dyrektora szkoły z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu legitymacji szkolnej, legitymacji szkolnej dla dziecka niepełnosprawnego z podaniem przyczyny ubiegania się o duplikat.
          2. Wzór wniosku o wydanie duplikatu legitymacji szkolnej stanowi załącznik nr 2 do niniejszej procedury.
          3. Za wydanie duplikatu legitymacji szkolnej lub legitymacji szkolnej dla dziecka niepełnosprawnego pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od poświadczenia własnoręczności podpisu tj. 9 zł.
          4. Opłatę wnosi się na konto dochodów budżetowych Publicznej Szkoły Podstawowej nr 1 im. A. Mickiewicza w Elblągu.
          • Numer konta: 62 1020 1752 0000 0102 0231 2635
          • Tytuł przelewu: duplikat legitymacji, imię i nazwisko ucznia, klasa.
          1. Do wniosku należy dołączyć podpisane aktualne zdjęcie legitymacyjne (imię, nazwisko dziecka) oraz potwierdzenie wniesienia opłaty.
          2. Termin wykonania duplikatu legitymacji szkolnej wynosi: do 7 dni roboczych.
          3. Z chwilą otrzymania duplikatu traci ważność oryginał legitymacji. W przypadku odnalezienia utraconego oryginału należy go zwrócić do sekretariatu Szkoły Podstawowej nr 1
          4. im. A. Mickiewicza w Elblągu.

          § 4
          Zasady wydawania duplikatów karty rowerowej

          1. W przypadku utraty oryginału karty rowerowej rodzice ucznia mogą wystąpić do dyrektora szkoły z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu karty rowerowej, z podaniem przyczyny ubiegania
          2. się o duplikat.
          3. Wzór wniosku o wydanie duplikatu karty rowerowej stanowi załącznik nr 3 do niniejszego dokumentu.
          4. Za wydanie duplikatu karty rowerowej nie pobiera się opłaty.
          5. Do wniosku należy dołączyć podpisane aktualne zdjęcie legitymacyjne (imię, nazwisko, data urodzenia).
          6. Termin wykonania duplikatu karty rowerowej wynosi: do 7 dni roboczych.  
          7. Z chwilą otrzymania duplikatu traci ważność oryginał karty rowerowej. W przypadku odnalezienia utraconego oryginału należy go zwrócić do sekretariatu Szkoły Podstawowej nr 1
          8. im. A. Mickiewicza w Elblągu.

          § 5
          Zasady wydawania duplikatów świadectw szkolnych

          1. W przypadku utraty oryginału świadectwa rodzice ucznia lub pełnoletni absolwent może wystąpić do dyrektora szkoły z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu świadectwa  z podaniem przyczyny ubiegania się o duplikat oraz określeniem:
          • rodzaju świadectwa (ukończenie szkoły/promocyjne);
          • roku ukończenia szkoły / klasy.
          1. Wzór wniosku o wydanie duplikatu świadectwa szkolnego stanowi załącznik nr 4  do niniejszej procedury.
          2. Za wydanie duplikatu świadectwa pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od legalizacji dokumentu tj. 26 zł za 1 szt.
          3. Opłatę wnosi się na konto dochodów budżetowych Publicznej Szkoły Podstawowej nr 1 im. A. Mickiewicza w Elblągu.
          • Numer konta:    62 1020 1752 0000 0102 0231 2635
          • Tytuł przelewu: „duplikat świadectwa - imię i nazwisko”.
          1. Do wniosku należy dołączyć potwierdzenie wniesienia opłaty.
          2. Termin wykonania duplikatu świadectwa szkolnego - do 14 dni roboczych jeżeli przedłożony wniosek zawiera wymagane informacje, a dokumentacja niezbędna do wystawienia duplikatu znajduje się w szkole. W przypadku, gdy dokumentacja szkolna uniemożliwia wystawienie duplikatu w ciągu 14 dni (brak wzornika świadectwa) zainteresowany informowany jest na piśmie przez sekretariat szkoły o terminie wystawienia duplikatu.
          3. Jeśli szkoła nie posiada dokumentacji przebiegu nauczania albo nie jest ona wystarczająca do wystawienia duplikatu wydaje się zaświadczenie stwierdzające, że wystawienie duplikatu nie jest możliwe.
          4. Duplikat wystawia się na druku obowiązującym w okresie wystawienia oryginału lub na formularzu zgodnym z treścią oryginalnego dokumentu.
          5. Na pierwszej stronie u góry umieszcza się wyraz „Duplikat”.  Na końcu dokumentu wyrazy „oryginał podpisali”, wymienia się nazwiska osób, które podpisały oryginał świadectwa. Jeśli podpisy są nieczytelne stwierdza się nieczytelność podpisów. Obok zamieszcza się datę wydania duplikatu świadectwa i opatruje pieczęcią urzędową.
          6. Duplikat może zostać odebrany osobiście przez osobę zainteresowaną lub osobę upoważnioną na piśmie (po potwierdzeniu odbioru dokumentu własnoręcznym podpisem). Duplikat może także zostać wysłany pocztą (listem poleconym), pod wskazany we wniosku adres.
          7. Duplikat ma moc oryginału i może być wystawiony ponownie.

          Do pobrania:

          Załącznik nr 1 - Wniosek o wymianę legitymacji szkolnej (PDF)

          Załącznik nr 2 - Wniosek o wydanie duplikatu legitymacji szkolnej (PDF)

          Załącznik nr 3 - Wniosek o wydanie duplikatu karty rowerowej (PDF)

          Załącznik nr 4 - Wniosek o wydanie duplikatu świadectwa szkolnego (PDF)